про учнівське самоврядування Чернігівського ліцею №15 Чернігівської міської ради
І. Загальні положення
- Учнівське самоврядування – Ліцейський парламент – організація учнів Чернігівського ліцею №15, яка забезпечує право і надає можливість здійснювати регулювання й управління значною частиною громадських справ, які належать до їхньої компетенції в інтересах учнів ліцею.
- Ліцейський парламент регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Закона про освіту / ст 28 /, Конвенції про права дитини, Конституції України, діючого законодавства України, Статуту ліцею, правил внутрішнього розпорядку, цим Положенням /Статутом /, тощо .
- Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.
- Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.
- Учнівське самоврядування діє на рівні закладу освіти, класу.
- Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів закладу освіти, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.
- Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.
- Ліцейський парламент пропагує дружні відносини та співпрацює з різними громадськими об`єднаннями та організаціями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
- В своїй діяльності керується принципами:
- законності;
- свободи;
- рівності;
- партнерства;
- Верховенства права;
- поваги до різноманіття;
- людської гідності
ІІ. Мета і завдання учнівського самоврядування
- Метою діяльності учнівського самоврядування є формування та розвиток громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.
- Основними завданнями учнівського самоврядування є:
- забезпечувати комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та закладу освіти;
- формувати ініціативну, здатну приймати нестандартні рішення особистості;
- забезпечувати захист прав і інтересів учнів;
- створювати широке поле можливостей для самореалізації учнів в конкретних справах.
ІІІ. Учнівське врядування виконує такі функції:
3.1 Функції учнівського самоврядування
- бере участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, виховного процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення;
- проводить та погоджує з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціює їх проведення перед керівництвом закладу освіти;
- бере участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- захищає права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти;
- через своїх представників має право брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.
- щороку звітує про підсумки роботи перед учнівською спільнотою та батьківською громадськістю;
- визначає найактивніших членів колективу, клас-лідер року та вирішує питання щодо їх стимулювання та відзначення.
ІV. Органи управління учнівського самоврядування
4.1. Голова парламенту – є головою учнівського колективу і виступає від його імені.
4.1.1. Головою парламенту може бути учень/ця 9-11 класів ліцею та є членом парламенту, який обрається терміном на 1 навчальний рік.
4.1.2. Голова парламенту очолює учнівський парламент;
4.1.3. Голова парламенту має право
- виносити на розгляд парламенту питання, що турбують учнів;
- брати участь у роботі педагогічних рад з питань захисту честі, гідності та прав учнів закладу освіти;
- узгодження планів роботи комітетів;
- представляти інтереси учнівської молоді ліцею на різного роду засіданнях, конференціях, форумах;
4.1.4. Повноваження Голови парламенту припиняються у разі:
- невиконання своїх обов’язків;
- за рішенням Ради учнівського самоврядування.
4.1.5. Голова парламенту може бути усунений в порядку відкритого голосування, шляхом імпічменту більшістю голосів.
4.2. Порядок виборів Голови парламенту
4.2.1. Головою парламенту може бути учень (учениця) 9-11 класу, який (яка):
– подає свою кандидатуру у встановлені строки;
– бере участь в передвиборчій кампанії, при чому агітація не має порушувати права та свободи інших кандидатів та правила внутрішкільного розпорядку ліцею;
– має свою програму / точну та переконливу/;
4.2.2. У випадку висування лише однієї кандидатури на посаду Голови вибори не проводяться, а кандидат автоматично займає посаду.
4.2.3.Для проведення виборів створюється виборча комісія, яка:
- складає списки виборців;
- картки для голосування;
- інформаційні картки про кандидатів;
- визначає дату, час виборів та призначає комісію з підрахунку голосів.
5.Вибори вважаються дійсними за умови присутності 90% усіх здобувачів освіти / в офлайн чи в онлайн режимі /.
- Кандидат на посаду Голови парламенту має право створити ініціативну групу, яка допомагає вести виборчу кампанію.
7.Обраним Головою парламенту вважається кандидат, який набирає найбільшу кількість голосів.
- Новообраний Голова парламенту вступає на пост після оголошення результатів голосування під час учнівської конференції / або форуму /
- Обраному Голові парламенту вручається посвідчення Голови ліцейного парламенту.
4.3. Парламент – є головним органом учнівського самоврядування.
4.3.1. Склад парламенту ліцею від _15_ до _40__ осіб, які обираються шляхом відкритого голосування на перших зборах парламенту;
4.3.2. Членом парламенту може бути будь-який активний учень 9- 11 класу, або якого обрали від класу;
4.3.3. Чергові вибори членів парламенту відбуваються щорічно на початку навчального року;
4.3.4 Участь у роботі парламенту його члени беруть у вільний від навчання час.
4.3.5. Засідання парламенту проводяться щомісячно. Також парламент може збиратись позачергово для вирішення поточних питань.
4.3.6. Члени парламенту мають права:
– рівності
– гідності
– взаємоповаги
– толерантності
– прозорості / або відкритості /
4.3.7 Повноваження членів парламенту припиняються одночасно з припиненням повноважень парламенту.
4.3.8. Дострокове припинення повноважень членів парламенту може бути:
- у разі відсутності результатів роботи;
- порушення прав / статуту /;
- переходу до іншого навчального закладу.
4.3.8.Парламент працює повний навчальний рік.
4.3.9. Повноваження шкільного парламенту:
- брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, харчування, побуту, дозвілля;
- ініціювати та проводити заходи, сплановані в комітетах;
- захищати права та інтереси учнів свого навчального закладу.
4.4. Ліцейський парламент поділяється на комітети за основними напрямками роботи:
4.5.1. Комітет ДОЗВІЛЛЯ (повноваження):
- голова комітету має право скликати на наради своїх членів;
- члени комітету мають право ініціювати та обговорювати позаурочні заходи;
- співпраця з ГО, організація зустрічей, дебатів, проєктів;
- проводення концертів, ярмарок, флешмобів, квестів та створення фотозон.
- проведення тематичних вечорів,
4.5.2. КОМІТЕТ ВОЛОНТЕРСТВА (повноваження):
- голова комітету має право скликати на наради своїх членів;
- члени комітету мають право ініціювати та проводити заходи щодо благодійних зборів;
- відвідувати волонтерські організації, запрошувати представників волонтерських організацій в ліцей для проведення бесід, лекцій;
- залучати усіх бажаючих до волонтерської діяльності;
- звітуватись перед батьківською громадськістю про результати проведення благодійних акцій.
4.5.3. КОМІТЕТ ЗДОРОВ’Я та СПОРТУ (повноваження):
- голова комітету має право скликати на наради своїх членів;
- члени комітету мають право ініціювати та проводити спортивні змагання як серед ліцеїстів, так і з командами інших шкіл міста;
- залучати до оздоровлення та спорту дітей пільгових категорій;
- проводити руханки, челенджі та інші спортивні активності.
4.5.4 КОМІТЕТ ПОРЯДКУ та ДИСЦИПЛІНИ (повноваження):
- голова комітету має право скликати на наради своїх членів;
- члени комітету мають право ініціювати та проводити опитування / як анонімне, так і відкрите / щодо прав і свобод учасників освітнього процесу;
- слідкувати за чергуванням старшокласників та вчителів по ліцею;
- брати участь у вирішенні конфліктних ситуацій між учнями;
- брати участь у засіданнях Ради профілактики правопорушень;
- організація роботи зі збереження шкільного майна.
4.5.5 КОМІТЕТ МЕДІА (повноваження):
- Голова комітету має право скликати на наради своїх членів;
- члени комітету мають право висвітлювати інформацію щодо життя і діяльності навчального закладу на сайтах ліцею та соц. мережах.
- проводити та аналізувати моніторинг, опитування, анкетування усіх учасників освітнього процесу;
- розміщати інформацію інших навчальних закладів щодо профорієнтації.
V. Органи учнівського самоврядування класів
5.1. Органи учнівського самоврядування класу мають структуру підрозділів
5.2. Найвищий виконавчий орган класу, що обирається на навчальний рік, збирається щотижня. На зборах розглядаються питання основних напрямків роботи комітетів ліцейського парламенту. На зборах має бути присутнім класний керівник, який може давати поради, консультації.
5.3. Про діяльність органів учнівського самоврядування класу звітує перед шкільним парламентом та Головою парламенту лідер класу – староста.
5.4. Староста — це учень, який представляє інтереси свого класу та завжди присутній на засіданнях старостату.
5.5. Лідера обирає класний колектив на рік / або семестр /.
5.6. Крім лідера класу обираються голови секторів.
5.7. Лідер класу може бути переобраний у випадках:
– порушення Статуту;
– за небажанням працювати чи з якихось інших причин / перехід до іншого навчального закладу/
VІ. Прикінцеві положення
6.1. Положення є дійсним, доки відповідає сучасній структурі закладу освіти.
6.2. Положення затверджується наказом директора, погоджується з педагогічною радою та розглядається на учнівській конференції.
6.3. Всі статті Положення стосуються усіх членів освітнього процесу.
6.4. Зміни до Положення можуть бути внесені за ініціативою Голови ЛП. Зміни вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала більшість членів парламенту, вони мають бути погоджені педрадою і затверджені наказом директора.