Стратегія розвитку ліцею ”НА ШЛЯХУ ДО ШКОЛИ ДІЄВОЇ ДЕМОКРАТІЇ”


Крок 5

КРОК 5 передбачав розроблення  Плану реалізації Стратегії розвитку в поточному навчальному році через реалізацію проєктів розвитку, виконання проєктів розвитку та здійснення моніторингу. План реалізації Стратегії розвитку у поточному навчальному році був розроблений Робочою групою у супроводі менторів Байдик В. та Кечик О. на основі Перспективного плану впровадження Стратегії розвитку, схвалений рішенням педагогічної ради та затверджений керівником закладу освіти.

ПЛАН реалізації Стратегії розвитку Чернігівського ліцею №15 ЧМР у поточному навчальному році

Під час впровадження Стратегії розвитку здійснюватиметься постійний моніторинг, що входитиме до обов’язків моніторингової групи. Здійснення моніторингу буде відбуватися за визначеними індикаторами результативності.

Моніторинг буде здійснюватися із застосуванням інструментів опитування учасників/учасниць освітнього процесу, спостереження, вивчення документації.

Результати моніторингу обговорюватимуться на засіданні педагогічної ради закладу освіти.

Крок 4

КРОК 4 передбачав проведення воркшопу, де відбулось напрацювання проєктних ідей відповідно до стратегічних напрямів та оперативних цілей розвитку закладу освіти (використаний інструмент – SMART-цілі).

Члени/кині Робочої групи опрацювали матеріали воркшопу та на їх підставі розробили Проєкт Перспективного плану впровадження Стратегії розвитку. Надалі Проєкт Перспективного плану було винесено на обговорення учасниками/цями освітнього процесу закладу освіти у спільнотах (чатах) класів, педпрацівників\ць, батьківських групах.

ПРОЄКТ Стратегії розвитку Чернігівського ліцею №15 Чернігівської міської ради та Перспективного плану її впровадження

Форма для внесення зауважень та пропозицій – у чатах ліцейних спільнотах

Крок 3

Одним з кроків процесу розробки Стратегії розвитку ліцею є збір пропозицій з боку представників ліцейної громади та стейкхолдерів щодо ідей або заходів, які дозволять сформувати операційну частину Стратегії.

Метою КРОКУ 3 було визначення цінностей, місії, візії (бачення) закладу освіти, розробка стратегічних та оперативних цілей з точки зору гендерно-орієнтованого підходу та дотримання демократичних цінностей і принципів (Школа дієвої демократії). Менторками було застосовано інструменти Mentimeter та «Дерево проблем/ Дерево рішень».

Збір пропозицій з боку пропозицій з боку представників ліцейної громади та стейкхолдерів щодо ідей проєкту Стратегії було проведено офлайн (під час засідань педагогічного колективу, ліцейного парламетнту, Піклувальної ради та бітьківської рали ліцею) та онлайн через групи ліцейних спільнот у Telegram та Viber.

У процесі роботи педагогічний колектив, представники самоврядування ліцею (члени Піклувальної ради, батьків, ліцейного парламенту) були ознайомлені із проєктом Стратегії розвитку. Результатом обговорень було корегування Стратегії розвитку із врахуванням отриманих пропозицій.

Крок 2

12 та 19 квітня команда ліцею із розробки Стратегії розвитку брала участь у сесіях семінару з самооцінювання під орудою менторів швейцарсько-українського проєкту DECIDE Ольгою Кечик та Вітою Байдик. Результатом роботи робочої групи став SWOT-аналіз та були визначені стратегічні напрямки подальшого розвитку ліцею.

SWOT-аналіз – один із найпопулярніших методів стратегічного управління. За його допомогою можна вивчати в нерозривному зв’язку зовнішнє та внутрішнє середовища підприємств чи інших об’єктів, зокрема їхні сильні (Strengths) та слабкі (Weaknesses) сторони, можливості (Opportunities) та загрози (Threats), а також розробляти стратегії розвитку.

Учасники робочої групи під час семінару аналізували сильні та слабі сторони діяльності ліцею за темами якості: «Освітнє середовище», «Освітній процес», «Педагогічна діяльність», «Управлінська діяльність» та результатами опитувань.


Протягом 18-31 березня у ліцею проводили опитування учасників освітнього процесу ліцею:
– опитування учасників освітнього процесу за 14 темами ШДД та показниками Профілю ліцею: вчителів, учнів, батьків. За результатами анкетування робоча група працює над узагальненням результатів, аналізом діаграм, збирає аналітичний матеріал за ключовими сферами Профілю ліцею
розроблення на основі аналітичного матеріалу та результатів опитування Профілю ліцею.

Чекаємо на 1 етап стратегічної сесії «Презентація стартових умов» у форматі семінару з самооцінювання ліцею у межах розробки та реалізації Проєкту «Стратегія розвитку ліцею: на шляху до школи дієвої демократії» та Презентацію стартових умов (Профіль ЗЗСО, результативніші аналітичні матеріали)


Крок 1

12 березня в ході онлайн конференції із менторами #DECIDE члени робочої команди ліцею з розробки Стратегії розвитку ліцею та Плану її реалізації ознайомилися з портфоліо “На шляху до школи дієвої демократії”, методикою та термінами його заповнення.
Учасники зустрічі виробили принципи співпраці менторів з колективом ліцею в межах розробки та реалізації стратегії розвитку ліцею на 2024 рік, розроблено план співпраці та затверджено першочергові організаційні заходи щодо формування робочої групи та розроблення Стратегії розвитку закладу освіти.


Крок ДО

У межах Швейцарсько-українського проєкту #DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» 7 березня відбулася перша робота зустріч менторів із директором ліцею №15 Антоніною Харченко та представниками колективу ліцею. У процесі знайомства обговорили порядок наступної зустрічі, основні підходи до формування робочої групи ліцею, обмінялися контактами, супровідними матеріалами.

#DECIDE #ШколаДієвоїДемократії